Ekonomi

Avrasya Tüneli’nden 100 milyonuncu araç geçti

Avrasya Tüneli’nin 6 yıllık toplam ülke ekonomisine katkısı 1.2 milyar dolara ulaştı. Böylece Avrasya Tüneli, ülke ekonomisine sağladığı katkı ile yatırım maliyetini 6 yılda karşıladı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Avrasya Tüneli’nin ülke ekonomisine katkısını aktardı,

Bugün 100 milyon aracın prestijiyle tüneli kullandığı bilgisini sizlerle paylaşmaktan gurur ve mutluluk duyuyoruz.

dedim.

Boğaz’ın iki yakasını deniz altından birbirine bağlamayı seven Sultan Abdülmecit’in projesi

Avrasya Tüneli’nden geçen 100 milyonuncu araç nedeniyle tünel kontrol merkezinde açıklamalarda bulunan Karaismailoğlu, İstanbul Boğazı’nın iki yakasını denizin altından birbirine bağlama sevdasının 1860 yılında Sultan Abdülmecit’in proje hazırlatmasıyla başladığını hatırlattı.

“Dünyanın en önemli ve başarılı mühendislik projeleri”

O günden sonra hayal olarak görülen bu projenin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan öncülüğünde gerçeğe dönüştüğünü, Marmaray’daki bu proje ile dünyanın en önemli ve başarılı mühendisliği olarak tarihteki yerini aldığını söyledi. ulaşım alanında projeler

İki kıta arasındaki yolculuğu 5 dakikaya indirdi.

Adil Karaismailoğlu, Avrasya Tüneli hakkında bilgi verirken, 26 Şubat 2011’de temeli atılan projenin 20 Aralık 2016’da hizmete açıldığını hatırlatarak, sözlerini şöyle sürdürdü:

Hizmete açıldığı ilk günden bu yana uluslararası saygın kuruluşlardan sayısız ödül alan Avrasya Tüneli ile İstanbul, doğal güzelliklerini ve siluetini etkilemeyen, ekolojik dengeleri gözeten, çevreye zarar vermeyen, çevreci bir ulaşım altyapısına kavuştu. Deniz yaşamı. İstanbul’un güney aksında ulaşım mesafelerini yaklaşık 10 kilometre kısaltarak Asya ve Avrupa yakaları arasındaki yolculuğu 5 dakikaya indirdi. Her gün onbinlerce İstanbulluyu bir kıtadan diğerine taşıyor. Bazı çevreler bu projeyi imkansız bir hayal olarak gördü. Hiçbiri bu projenin bir kuruş kamu kaynağı kullanılmadan tamamlanacağına inanmıyordu. Planlamadan, hizmetten anlamadıklarını zaten biliyorduk ama milletimize sunulan hizmete bu kadar düşman olmalarına şaşırdık.

“256 bin 264 motosiklet geçti”

Adil Karaismailoğlu, Avrasya Tüneli’ni kullanan araçların yüzde 93’ünün otomobil, yüzde 6’sının minibüs ve yüzde 1’inin motosiklet olduğunu belirterek, 1 Mayıs prestijiyle motosikletlerin kullanımına izin verilen tünelden 256 bin 264 motosikletin geçtiğini bildirdi. , 2022.

“6 yılda kendini amorti etti”

Karaismailoğlu, Avrasya Tüneli’nin zaman, yakıt, emisyon azaltımı ve kaza maliyeti gibi faktörler nedeniyle günlük çift yönlü yolculuklarda kullanıcıya ortalama 196 TL fayda sağladığını belirtti.

Sadece 2022 yılında 33 milyon saat zaman tasarrufu, 38 bin ton yakıt tasarrufu, 19 bin ton emisyon azaltımı ve 79 milyon araç-km kaza maliyeti tasarrufu sonucunda 6 yılda ülke ekonomisine toplam katkısı yüzde 1,2’ye ulaştı. milyar dolar. Böylece Avrasya Tüneli, ülke ekonomisine sağladığı katkı ile yatırım maliyetini 6 yılda karşıladı. Duyanlar duymayanlara anlatsın lütfen.

100 milyonuncu aracın sürücüsüne çiçek ve ikramlarda bulunuldu.

Aracın sürücüsü Sercan İnal, tüneli açıldığından beri kullandıklarını belirterek, “Trafiği çok rahatlattı. Karşıdan karşıya geçeceğimiz zaman burayı tercih ediyoruz. Şu an çok şaşırdık.”söz konusu.

Bir aylık ücretsiz kullanım hakkı

Öte yandan Bakan Karaismailoğlu’nun şoför Sercan İnal’a tüneli bir ay ücretsiz kullanma teklifinde bulunduğu bildirildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu