Ekonomi

Renault’nun Ampere’i EV hedeflerini karşılamaya hazır, küresel rakipleri hedefliyor: Jefferies

Investing.com – Renault ’nun (EPA:RENA) elektrikli araç birimi Ampere, operasyonel ve finansal hedeflerini karşılama yolunda ilerliyor. Bu bilgi, Jefferies analistlerinin Fransa’nın kuzeyindeki Douai’de bulunan ElectriCity tesisine yaptıkları ziyaret sonrasında geldi.

CFO Vincent Piquet ve Ampere yönetiminin ev sahipliğinde gerçekleşen ziyaret, temel performans göstergelerinin Kasım 2023’teki yatırımcı gününde sunulanlarla aynı kaldığını doğruladı.

Ampere, 2025 yılında EBIT başabaş noktasını hedeflemeye devam ediyor. Bu hedef, 2027-28 yılına kadar Scenic gibi birinci ve ikinci nesil C segmenti elektrikli araçlar arasında planlanan yüzde 40’lık maliyet düşüşü ile destekleniyor.

Jefferies, bu düşüşün büyük kısmının batarya maliyetlerinden geleceğini belirtti. Batarya maliyetlerinin, kısmen hammadde fiyatlarındaki düşüş sayesinde yüzde 50 azalması bekleniyor.

Ek maliyet tasarrufları arasında e-güç aktarma organlarında yüzde 25, araç platformunda yüzde 25 ve üst gövde bileşenlerinde yüzde 15 azalma yer alıyor. Ayrıca üretim ve lojistikten de verimlilik artışı bekleniyor. Bu artışın, tesisin brownfield yapısından faydalanması öngörülüyor.

Ampere’in yıllık üretim kapasitesi 400.000 birim olup, 2028 yılına kadar 620.000 birime ulaşmayı hedefliyor.

Douai fabrikası şu anda bir aracı 10 saatten kısa sürede üretiyor. Yıl içinde Doğu Avrupa maliyet seviyelerine ulaşmayı amaçlıyor.

Şirket, kendisini küresel elektrikli araç pazarında Avrupalı bir rakip olarak konumlandırıyor. Daha kısa geliştirme süreleri ve dış ortaklara daha az bağımlılık vurgulanıyor.

Yeni nesil Twingo’nun geliştirilme süresi, Çin’deki bir Ar-Ge merkezindeki tasarım çalışmaları sayesinde üç-dört yıldan 21 aya düşürüldü. Ampere, “Leap 100” girişimi kapsamında iki yıllık geliştirme döngülerini standart hale getirmeyi hedefliyor.

Batarya esnekliği de iyileşti. Şirket, nikel mangan kobalt (NMC) yanında lityum demir fosfat (LFP) hücre kimyasını 18 ay içinde tanıttı.

Batarya tedarikçileri arasında AESC (NMC), Verkor (NMC), LG Energy Solution (LFP ve NMC) ve CATL (LFP) bulunuyor. Nissan (OTC:NSANY) ve Mitsubishi için üretilen varyantlar dahil altı model artık aynı hatta üretiliyor.

Ampere, 2026 yılında ilk yazılım tanımlı aracını piyasaya sürecek: Volvo AB (OTC:VLVLY) ile geliştirilen ve Qualcomm (NASDAQ:QCOM) ve Google (NASDAQ:GOOGL) yazılımı ile çalışan Flexivan hafif ticari araç.

Şirket yazılım ve sistem geliştirmede 1.800 mühendis istihdam ederken, gelişmiş sürücü destek sistemlerinin çoğu Valeo ’dan (EPA:VLOF) temin ediliyor.

Rakiplerin gigafabrikalara ve özel yazılımlara büyük yatırımlar yapmasının aksine, Ampere sermaye riskini azalttığını savunduğu bir ortaklık modelini vurguluyor. Google ana yazılım ortağı olmaya devam ederken, Qualcomm gelecek nesil araçlarda yer alacak.

Ampere’in model yelpazesinde 17.000 euro başlangıç fiyatlı güncellenmiş Dacia Spring, 20.000 euro’nun altındaki Twingo ve sırasıyla 25.000 euro, 34.000 euro ve 40.000 euro fiyatlı Renault 5, Megane ve Scenic yer alıyor.

Jefferies, bu fiyatların segment ortalamalarının yüzde 15 ila 30 altında olduğunu belirtti. Aracı kurum ayrıca CFO Piquet’in, Çin elektrikli araç üretimini Avrupa’da yerelleştirmenin 2.000 ila 3.000 euro’luk bir maliyet primi getireceği tahminini aktardı. Ampere, bu farkı verimlilik artışlarıyla kapatabileceklerine inanıyor. Jefferies, Renault hissesi için 48 euro hedef fiyatla “tut” derecelendirmesini koruyor.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu